Dzisiaj w naszym serwisie wprowadziliśmy możliwość reklamowania swoich aukcji i ofert sprzedaży w modelu CPC (Cost Per Click), czyli rozliczanym za liczbę osób przekierowanych na nasza aukcję. Ten rewolucyjny model pozwala na dotarcie do potencjalnych kupujących znacznie taniej i efektywniej niż dotychczasowe formy promowania domen.

Co to jest reklama CPC?

Jest to reklama, w której płaci się za określony efekt, czyli za przekierowanie zainteresowanego użytkownika na stronę aukcji albo ofertę sprzedaży. Dopóki nikt nie zainteresuje się daną domeną, jej sprzedawca nie ponosi żadnych kosztów. Jest to więc znacznie efektywniejszy model niż np. promowanie w newsletterze czy na stronie głównej, gdzie płaci się z góry i “w ciemno”, nie wiedząc jakie będzie zainteresowanie nabywców.

Gdzie są wyświetlane reklamy CPC?

W tej chwili reklamy domen w modelu CPC wyświetlane są na górze każdej strony serwisu AfterMarket.pl oraz na górze każdej strony forum DI.pl. Oznacza to, że zasięg tych reklam już teraz jest większy niż tylko krąg użytkowników naszego serwisu. Z czasem reklamy będą umieszczane na kolejnych serwisach o tematyce poświęconej domenom internetowym, a dotychczasowe formy reklamy w naszym serwisie będą konwertowane do modelu CPC. Oznacza to, że zasięg reklam będzie się stale powiększać.

Co zawierają reklamy CPC?

Każda reklama zawiera nazwę reklamowanej domeny. Dla aukcji podana jest dodatkowo bieżąca cena, liczba złożonych ofert i data zakończenia, a dla ofert sprzedaży cena Kup Teraz i informacja o możliwości złożenia oferty.

Czy reklamy CPC są skuteczne?

Dzięki temu, że sprzedawca płaci tylko za osoby wchodzące na stronę aukcji bądź oferty (czyli za osoby rzeczywiście zainteresowane daną domeną), skuteczność tych reklam jest bardzo wysoka. Dokładne wskaźniki zależą od nazwy konkretnej domeny, lecz poniższy przykład wykonany w ramach testów może przybliżyć skuteczność tych reklam:

  • Nazwa domeny: YEE.PL
  • Cena kliknięcia: 0.50 PLN
  • Czas trwania kampanii: 3 godziny
  • Liczba kliknięć: 13
  • Koszt reklamy: 6.50 PLN
  • Skuteczność: 2 złożone oferty i 5 osób obserwujących aukcję

Jak widać, efektywność tego modelu jest bardzo wysoka i pozwala niskim kosztem dotrzeć do wielu zainteresowanych nabywców.

Jak utworzyć reklamę CPC?

Aby utworzyć nową reklamę, należy w menu wybrać Sprzedawaj domeny -> Reklamy CPC, a następnie wybrać opcję Utwórz nową reklamę. Można też skorzystać z tego bezpośredniego odnośnika.

Co to są “koszt kliknięcia” i “budżet”?

Są to dwa parametry określające koszty pojedynczej reklamy. Koszt kliknięcia, to cena jaką płaci sprzedawca za przekierowanie jednego użytkownika na ofertę sprzedaży domeny; musi mieścić się w zakresie od 0.25 do 10 PLN. Budżet, to graniczny koszt wszystkich kliknięć w reklamę; po przekroczeniu budżetu, reklama nie będzie już wyświetlana. Te dwa parametry pozwalają na określenie kosztów reklamy.

Co to jest “zasięg”?

Zasięg jest to informacja, jak często reklama jest wyświetlana użytkownikom. Mierzony jest na podstawie wyświetlania boksu z jedną domeną, takiego jak umieszczony w serwisie AfterMarket.pl – przykładowo, zasięg 5% oznacza że dana reklama jest pokazywana raz na 20 wyświetleń strony. W serwisach, które wyświetlają więcej niż jedną domenę naraz, współczynnik wyświetlania będzie odpowiednio większy.

Zasięg jest ustalany dynamicznie przez oprogramowanie naszego serwisu, na podstawie dwóch kryteriów: zainteresowania kupujących (czyli liczby kliknięć w stosunku do wyświetleń) oraz ceny za kliknięcie. Innymi słowy, interesujące domeny są pokazywane częściej, i podobnie częściej pokazywane są domeny których sprzedawcy oferują wyższe stawki za kliknięcie.

Jak zwiększyć częstotliwość wyświetlania reklamy?

Ponieważ zasięg reklamy zależy między innymi od ceny za kliknięcie, można go zwiększyć poprzez odpowiednie zwiększenie tej ceny.

Reklama nie jest w ogóle wyświetlana, dlaczego?

Jeśli zasięg reklamy wynosi 0 (czyli reklama nie jest w ogóle wyświetlana), na liście reklam pojawi się czerwona ikona oznaczająca problem z daną reklamą. Umieszczenie kursora myszy nad tą ikoną pozwoli na poznanie przyczyny problemu. Do najczęstszych przyczyn należą:

  • Brak środków na koncie sprzedawcy – reklamy są wyświetlane tylko gdy sprzedawca posiada na koncie środki na pokrycie kliknięć w reklamę.
  • Wyczerpanie zadeklarowanego budżetu reklamy.
  • Zakończenie sprzedaży – reklama przestaje być wyświetlana, gdy reklamowana aukcja zakończy się, bądź też gdy reklamowana domena zostanie sprzedana albo wycofana z giełdy domen.
  • Niskie zainteresowanie kupujących – niski współczynnik kliknięć w reklamę może spowodować, że będzie ona wyświetlana rzadko. W takim wypadku należy podnieść koszt kliknięcia, aby zwiększyć liczbę wyświetleń reklamy.

Czy można zrezygnować z reklamy?

Tak, każda reklama może być w dowolnej chwili wstrzymana, uruchomiona ponownie albo usunięta. Podobnie, w każdym momencie można zmieniać koszt kliknięcia i budżet reklamy.

Czy trzeba zapłacić za reklamę z góry?

Koszty kliknięć są co godzinę odejmowane od salda konta. Jeśli na koncie zabraknie środków, reklama zostanie automatycznie wstrzymana, a po uzupełnieniu środków wznowiona. Oznacza to, że sprzedawca płaci za kliknięcia na bieżąco i nie ma obowiązku zapewniania z góry konkretnej kwoty na pokrycie kosztów reklam.


Comments

6 Comments so far

  1. Jo on Czerwiec 14, 2012 17:05

    Czy będzie dostępny widget w programie partnerskim?

  2. Program on Czerwiec 14, 2012 20:10

    Uważam model CPC za bardzo dobry pomysł, sam z niego skorzystam i zobacze czy przyniesie to dobry efekt.

  3. marek on Czerwiec 14, 2012 22:01

    żeby się tylko nie okazało, że jedna osoba nam “wyklika” cały budżet :)

  4. Artur on Czerwiec 15, 2012 0:28

    Czy jest jakieś zabezpieczenie przed złośliwymi “klikaczami”? Czy można monitorować skąd pochodziły kliki? Pytam, żeby nie było wątpliwości, że sami pracownicy serwisu nabijają kliknięcia.

  5. Robi on Czerwiec 15, 2012 1:22

    Szczerze ? to model CPC jest najbardziej efektywny dla pośrednika, a nie dla klienta. Parametry “zasięgu” są z reguły tak kalibrowane aby nie było skuteczności przy niskich stawkach… Zrozumiałe więc czemu AM chce się całkowicie przenieść na model CPC, robi to przede wszystkim w trosce o siebie, nie o nas :)

  6. Artur on Czerwiec 15, 2012 10:54

    Zastanawiałem się, gdzie dokładnie się te reklamy wyświetlają. I już wiem – trzeba wyłączyć adblocka :-) Nie dacie rady tego obejść?