Podobnie jak w przypadku ofert sprzedaży, na naszej giełdzie możliwe jest także promowanie aukcji. Czy różne opcje promocji aukcji mają wpływ na jej cenę końcową?

Promocja aukcji polega, tak jak przypadku promocji ofert, na umieszczeniu jej na szczycie wszystkich list aukcji przeglądanych przez użytkowników. Dodatkowo, aukcje są także promowane w newsletterze, wysyłanym do zainteresowanych użytkowników, który w tej chwili liczy 3000 subskrybentów. Promocja jednej aukcji kosztuje 25 zł niezależnie od czasu jej trwania.

Do analizy statystycznej wzięliśmy wszystkie aukcje wystawiane przez ostatni miesiąc przez naszych użytkowników. Oto zebrane dane statystyczne:

  • Aukcji niepromowanych wystawiono w tym okresie 5215, zaś promowanych 132.
  • Sprzedażą zakończyło się 834 aukcji niepromowanych, i 61 aukcji promowanych.
  • Średnia cena końcowa aukcji niepromowanej wyniosła 78.2 zł, zaś promowanej 234.2 zł.
  • W aukcjach niepromowanych złożono średnio po 0.34 oferty, zaś w promowanych 3.03 oferty.
  • Aukcje promowane były wyświetlane 6.18 razy, zaś promowane 47.8 razy.

Jak widać, sprzedawcom udało się sprzedać 46% domen promowanych i tylko 16% domen niepromowanych. Dodatkowo, średnia cena osiągnięta przez sprzedane domeny była 3 razy wyższa.

Z zebranych danych widać, że wydanie 25 zł na promocję swojej aukcji może zaowocować kilkukrotnie wyższą i pewniejszą sprzedażą, a osiągnięte zyski wielokrotnie przewyższą inwestycję na promocję domeny.

Porada 6: Promuj aukcje swoich interesujących domen.

Aby zamówić promocję swojej aukcji, wystarczy po jej wystawieniu wybrać opcję promocji i nacisnąć przycisk “Promuj”. Możliwe jest to także z poziomu listy aukcji oczekujących na wystawienie.


Comments

2 Comments so far

  1. Daniel Dryzek on Listopad 23, 2011 22:53

    Pewnie dla dobrych domen warto wykupić promocję. Ale nie pisałbym, że promocja pomoże w osiągnięciu 3x wyższej ceny za dowolną domenę. Po prostu z reguły promuje się te ciekawsze i bardziej wartościowe domeny i stąd też ich lepsze wyniki. Promocja może pomóc, ale nie zwiększając cenę 3x.

  2. lotus2008 on Listopad 24, 2011 5:38

    Reasumujac: plac za promocje, i skracaj czas trwania oferty. Jesli nie sprzedasz, bedziesz mogl czesciej wystawiac, czyli placic wiecej za wystawienie. Nie wiem, moze to zmeczenie, ale czuje sie tak jakos….jakbym trafil na Allegro? :) Podobne metody.
    Dziekuje za poradnik – nic nowego mi nie przyniosl. Wracam z powrotem do mozolnego wyszukiwania klientow koncowych.