Domeny na naszej giełdzie mogą być wystawione w jednej (bezpłatnej) kategorii, oraz w dodatkowych trzech płatnych. Czy wybór kategorii ma wpływ na poziom sprzedaży domen? Sprawdźmy to na podstawie danych statystycznych.

Podczas wystawiania domeny na sprzedaż, sprzedawca ma możliwość ustawienia bezpłatnej kategorii; jeśli tego nie zrobi, system automatycznie przypisze kategorię “Pozostałe domeny -> Pozostałe”. W tej chwili domeny z tej kategorii stanowią 8.3% wszystkich domen na giełdzie, jednak przypada na nie tylko 5.4% składanych ofert. Oznacza to, że odpowiedni wybór pierwszej kategorii ma wpływ na to, z jaką łatwością kupujący znajdują interesujące ich domeny, i pozwala na zwiększenie liczy otrzymywanych ofert o dwie trzecie. Nie kosztuje to poza tym zupełnie nic!

Wpływ dodatkowych kategorii na sprzedaż domen jest jeszcze bardziej zauważalny. W tej chwili na naszej giełdzie jedynie 0.43% stanowią domeny umieszczone w dodatkowych (płatnych) kategoriach, jednak przypada na nie aż 1.32% sprzedaży. Prawdopodobieństwo sprzedaży domeny z dodatkową kategorią jest więc aż 3 razy większe.

Łatwo to zrozumieć – wielu kupujących poszukuje domen poprzez przeglądanie kategorii tematycznych. Dlatego w im większej liczbie kategorii jest umieszczona domena, tym łatwiej jest ją odnaleźć. Ma to także dodatkowy efekt – oferty domen umieszczone w wielu kategoriach są częściej oglądane, a algorytm naszej giełdy umieszcza popularniejsze oferty wyżej na liście. Przekłada się to więc na lepszą pozycję domen na listach, a co za tym idzie, jeszcze większą liczbę odwiedzających i składanych ofert, co daje jeszcze lepszą pozycję itp. Najlepiej to widać na przykładzie domen dla których wybrano wszystkie 4 kategorie – dzięki opisanemu wyżej kumulacyjnemu efektowi, liczba ofert składanych na te domeny jest aż 8 razy większa niż w przypadku domen z jedną tylko kategorią.

Cena umieszczenia domeny w dodatkowej kategorii to zaledwie 1 grosz dziennie, czyli 3 zł miesięcznie. Daje za to kilkukrotnie większą szansę na sprzedaż domeny, dlatego warto rozważyć skorzystanie z tej formy taniej promocji. Oczywiście, opłaca się umieszczać domenę tylko w kategoriach odpowiadających jej tematycznie – tam, gdzie mogą jej szukać potencjalni kupujący.

Porada 3: Umieść każdą domenę w jak największej liczbie pasujących tematycznie kategorii.

Aby ustalić dodatkowe kategorie dla swoich ofert sprzedaży, należy przejść na stronę:
http://www.aftermarket.pl/marketset2.php


Comments

6 Comments so far

  1. @ on Listopad 24, 2011 12:52

    no ja nie wiem… w cenniku jest podane 2 gr/dzień
    poza tym 1 gr/dzień to nie 3 zł tylko 30 gr/mieś.

  2. lotus2008 on Listopad 24, 2011 15:56

    Sorry, za ten balagan w komentarzach, ale chcialbym zamiescic cala swoja wypowiedz. :)

  3. lotus2008 on Listopad 24, 2011 16:08

    No coz…wyglada na to, ze druga polowa moich wypowiedzi sie tu nie znajdzie…:-/

  4. a jak zmienie nick? on Listopad 24, 2011 16:10

    Kolejna rzecza mogloby byc zamowienie mailingu, skierowanego do firm. Wiele z nich, nadal ma swoje dzialanosci czy produkty umieszczone pod domenami typu: ubranka-dla-dziecka. vectranet. com. pl Mowie serio. Gdy wyszukuje klientow koncowych, ktorzy mogliby byc zainteresowani moimi domenami (a robie to w ten najprostszy sposob:D) spotykam takie przypadki bardzo czesto. Wiekszosc firm (szczegolnie tych malych) nie ma nawet pojecia o tym ,ze istnieje cos takiego jak obrot domenami. Wymysla sobie nazwe, wpisza w wyszukiwaniu na domeny. pl, czy nazwa. pl, zobacza ze zajeta, i wlasnie dla nich temat sie zamyka.

  5. idiota ze mnie - chodzilo o nazwy stron on Listopad 24, 2011 16:11

    Kolejna rzecza, ktora probowalbym zrobic to nawiazanie kontaktu z bardzo duzymi firmami, korporacjami, i zlozenie propozycji przysylania ofert z domenami, ktore moglyby ich zainteresowac. Chodzi tu o domeny dotyczace produktow, uslug, marek. Zainteresowane firmy same okreslalyby jakiego rodzaju frazy, wyrazenia ich interesuja. Serwis wyszukiwalby wsrod ofert jedynie te, ktore moga firme zainteresowac, i wtedy wysylalby firmie alert, tak aby firmy nie zasypywac ofertami dla nich nie waznymi. Czyli dla przykladu: firma produkujaca slone przekaski zainteresowana jest frazami -”paluszki, precelki, orzeszki”. Ale nie tylko, bo i frazami “smaczne, wyborne, pyszne” … etc. Jesli pojawi sie jakas oferta, zwiazana z frazami – do firmy wysylany jest alert. Jesli chca to wlaczaja sie w walke o domene, jesli nie chca to usuwaja alert do kosza:) To taki pomysl na szybko wymyslony, jest do dopracowania, ale nie uwazam aby byl glupi.
    To na razie na tyle, jak cos mi przyjdzie do glowy, to na pewno zamieszcze.
    Michale, wybacz moze moje zbyt ostre wypowiedzi, niektore moga rzeczywiscie nie miec odzwierciedlenia w faktach. Moze byc tak, ze jestem po prostu rozczarowany koniunktura na rynku, i stad moje zbyt zlosliwe wypowiedzi. Poza tym, gdy pisuje w nocy to moje wypowiedzi sa dosc ostre, i nie nalezy brac ich sobie do serca:) Wywazone i bardziej rzeczowe wypowiedzi umieszczam w dzien:) Pozdrawiam, i mam nadzieje, ze bez urazy:)

  6. lotus2008 on Listopad 24, 2011 16:16

    Jeszcze raz przepraszam, za ten bajzel z komentarzami. Zupelnie zapomnialem o porobieniu odstepow w adresach :-/
    p.s.: Michale, moge zapytac o cos niedyskretnie?:) Czy to, ze Aftermarket jest czesto wspominany na MamBiznes (co jest przeciez promocja) jest zwiazane, ze wspolpraca z Allegro, czy dzieje sie to tylko i wylacznie z inicjatywy redaktorow Bankiera? Jesli jest to w ramach wspolpracy, to moze daloby sie bardziej promowac Aftermarket na Bankierze niz na MamBiznes? Ten drugi bowiem przyciaga znacznie mniej czytelnikow, niz jego wiekszy brat.
    p.s:1 – obiecuje, ze juz na dzis koncze te moje wypociny:D :) Pozdrawiam.