W ciągu ostatnich 30 dni, do serwisu AfterMarket.pl przetransferowano ogółem 2461 domen .pl. Podział tych domen na poszczególnych rejestratorów wyglądał następująco (dane dla 10 największych rejestratorów):

Rejestrator Do AfterMarket.pl Z AfterMarket.pl
Varia 1281 350
AZ 676 92
Nameo 198 0
Netart 138 39
Home 76 146
CSS 33 163
Dinfo 20 77
Active24 14 6
OVH 13 51
DomainMaker 12 36

Jak widać, statystyka transferów od rejestratorów kierujących swoje usługi do inwestorów domenowych (Varia, AZ) wypada zdecydowanie na korzyść dla AfterMarket.pl – użytkownicy transferują kilkukrotnie więcej domen od tych rejestratorów do AfterMarket.pl niż w drugą stronę.

Z kolei statystyka transferów do rejestratorów kierujących swoje usługi dla użytkowników rynku pierwotnego wygląda odwrotnie. Wynika to głównie z faktu, iż klienci końcowi kupujący domeny na giełdzie transferują często domeny na swoje istniejące konta u tych rejestratorów.


Comments

12 Comments so far

  1. Juliusz on Październik 15, 2010 14:55

    Wniosek jest jasny : Dropped kosztem PPD się bogaci. Ale wiemy, że gdzie dwóch się bije tam trzeci korzysta.

  2. PPD.pl on Październik 15, 2010 19:15

    Michau, masz może statystyki za poprzednie miesiące? Bo że w tym miesiącu jeden taki user wytransferował do dropped ~1000 domen to wiem. ;-)

  3. Grzegorz on Październik 15, 2010 19:36

    @up masz racje, że takie statystyki są bezsensowne.
    Pojawiły się nagle z nikąd, a nigdy nie były prezentowane. Oczywistym jest, że został wybrany miesiąc, gdzie dropped wypada najlepiej.
    Będzie to miało sens, kiedy takie statystyki będą regularnie udostępniane.

  4. elempl on Październik 15, 2010 21:47

    Mam dziwne wrażenie że to propaganda w obawie przed zbliżającą się wielkimi krokami konkurencją w postaci az.pl która jakby nie patrzyć jest poważną firmą z poważnym kapitałem i ma realne szanse odebrać wieeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeelu klientów zarówno dropped.pl jak i ppd.pl pod warunkiem że ich produkty będą konkurencyjne – a jak wiemy większe firmy stać na dumping – bądź co bądź dla domainerów zaczyna się ciekawy okres…

    P.S.

    Proszę mi wybaczyć ale takie PRowe zagrania w mojej ocenie są trochę hmm….żałosne

  5. Radiart on Październik 15, 2010 22:00

    Bardzo ciekawe zestawienie

  6. karollp on Październik 16, 2010 8:59

    Jest się czym pochwalić to Michau się chwali. Gratulacje za ostatnie 30 dni się należą.

    P.S. Z niecierpliwością czekam na zestawienie z kolejnych 30 dni ;) .

  7. Domeny na sprzedaż on Październik 16, 2010 13:09

    Ciekawe statystyki, fajnie jakby coś takiego co miesiąc się ukazywało ;)

  8. Poliż Pan Druta on Październik 16, 2010 15:38

    Hehe jaja ale jesli 1000 jest prawda to bylby minus :P

  9. elempl on Październik 19, 2010 0:21

    Są trzy rodzaje prawdy:

    1. Prawda
    2. Półprawda
    3. Gówno prawda

    Odpowiednią do tych statystyk wybierz sam…

  10. Tomasz Skręt on Październik 28, 2010 21:33

    Troszkę tych domen się poruszyło:) Ciekawe jak inni rejestratorzy?
    No i czekamy za miesiąć na kolejne zestawienie, mogłobybyć tak cyklicznie:)

  11. Charlie on Listopad 7, 2010 10:09

    Wystarczy że jeden z moich klientów zleci mi ruszenie domen z Dropped i w/w statystyka się zawali…

    Zgadzam się z przedmówcami – statystyka wyciągnięta z kontekstu.

    Natomiast dziwi mnie, że tak dużo domen do Home poszło – przecież to najdroższa firma, tak samo droga jak NetArt (nazwa.pl), kto jest tak szalony, aby płacić 2-3x więcej za utrzymanie domen ?!?

    BTW, wiecie ile procent marży ma NetArt na domenie IDN regionalnej ? Uwaga: 2000% marży (albo więcej, bo może NASK jeszcze im rabaty dalsze daje jako największej firmie na rynku). Pozostawiam to bez komentarza. Tylko co robi UOKiK j…ny, za co biorą nasze publiczne pieniądze ??? :-( ((

  12. Adam on Listopad 13, 2010 11:16

    A co ma UOKiK do tego ?