Co daje promocja aukcji?

Grudzień 10, 2010 | 12 Comments

Czy warto promować swoje aukcje na giełdzie AfterMarket.pl? Co daje wyróżnienie swoich aukcji spośród innych? Aby to sprawdzić, postanowiliśmy przeanalizować rynek aukcji w ostatnim miesiącu, aby sprawdzić wpływ promocji aukcji na osiągane ceny.

Analizie zostało poddanych 4700 aukcji wystawionych w ciągu ostatnich 30 dni z ceną startową poniżej 50 PLN. Porównanie cen osiągniętych w promowanych i niepromowanych aukcjach było następujące:

  • Tylko 7.7% niepromowanych aukcji zakończyło się sprzedażą (złożono przynajmniej jedną ofertę). Tymczasem wszystkie promowane aukcje zakończyły się sprzedażą.
  • W tych z niepromowanych aukcji, w których w ogóle złożono oferty, było ich średnio nieco poniżej trzech. Tymczasem aukcje promowane otrzymały średnio po 9 ofert.
  • Aukcje niepromowane, w których złożono oferty, zakończyły się średnio ceną 90 PLN. Tymczasem na promowanych aukcjach domeny sprzedały się średnio po 470 PLN.

Zatem, jak widać, promocja aukcji na giełdzie pozwala na osiągnięcie średnio pięciokrotnie większej ceny sprzedaży. Wyróżnienie aukcji spośród innych pozwala także na znaczne zwiększenie prawdopodobieństwa sprzedaży domeny.


Comments

12 Comments so far

  1. tłumacz on Grudzień 10, 2010 13:13

    rzeczywiście coś w tym jest, od jakiegoś czasu ceny za jakie udaje się wylicytować domeny są coraz wyższe

  2. Artur on Grudzień 10, 2010 13:18

    Statystyki można różnie interpretować. Może też być tak, ze po prostu wyróżniane były dużo atrakcyjniejsze domeny i dlatego osiągały lepsze wyniki.
    Ale mimo wszystko chyba warto spróbować.

  3. EVE Online Trial on Grudzień 10, 2010 15:23

    Bardzo ciekawe. Zupełnie jak z samochodami. Samochody sprzedawane w wystawnych salonach w atrakcyjnych punktach miasta, mające piękną linię, wyposażenie i będące marzeniem dla tysięcy, czy milionów klientów sprzedają się drożej. Zastanawiające… :)

  4. Ulisses on Grudzień 10, 2010 16:17

    Bzdura na kolkach, majaca wygenerowac wieksze zyski. W tej chwili na glownej stronie jest 8 promowanych aukcji – tylko w jednej sa oferty. Dodatkowo 3 inwestorow dalo sie wpuscic w maliny, placac za promocje aukcji po 50 zlotych i wystawiajac domeny od 10 zl. Powodzenia przy zwrocie z inwestycji…
    Aftermarket zamiast szukac na sile wiekszych dochodow niech zajmie sie funkcjonalnoscia strony, bo pozostawia wiele do zyczenia. I jak chca miec wieksze obroty, to niech zaczna promowac obrot domenami wsrod przedsiebiorcow. My mamy problemy ze sprzedaza dosc przyzwoitych domen, a w internecie krazy pelno domen typu sklepopony.myslenice.xvl.pl czy ciuszkimarioli.geocity.com.pl. tylko dlatego ze czesc przedsiebiorcow nawet nie ma pojecia, ze moze kupic domene. Wydaje im sie, ze jak zajeta to zajeta. Tylko kto ma promowac wsrod przedsiebiorcow ten obrot domen? My? Moze tym niech Aftermarket sie zajmie. Zaczyna sie robienie drugiego Allegro – “placic, placic a i tak mamy was w du..e, w koncu jestescie tylko naszymi klientami”.

  5. Michau on Grudzień 10, 2010 18:05

    AfterMarket zajmie się promowaniem domen wśród przedsiębiorców na początku 2011 roku, za pomocą programu resellerskiego. Szczegóły zostaną pokazane na początku stycznia :-)

  6. err on Grudzień 10, 2010 19:00

    Zgadzam się z ulissesem, powoli zaczyna się robić misz masz jak na allegro.

    Im prościej tym lepiej, dotychczas aftermarket był funkcjonalny i prosty jak nokia. A od pewnego czasu zaczyna przyppominac sony ericsona. Zaczynacie przesadzac z bajerkami.

    P.S. Paczki w tym roku bedą? Wolałbym taką paczkę jak rok temu niż te nowe wymyślne funkcje ;)

  7. Arielos on Grudzień 10, 2010 19:06

    hmm sposoby na pierwsze strony..
    a w goglach pod wieloma pojęciami”słowami kluczowymi strony aftermarket nie ma..”
    a jest ich wiele, powiedziałbym że aftermarket nie ma wypozycjonowanej strony tam gdzie ta powinna być, np “nazwa firmy”
    “jak nazwac firme” “nazwy produktów”
    , wypozycjonowali by chociaż na tych słowach, cena pewnie to 100-200 miesiąc, a wzrost sprzedaży wzrósł by 5 ++ albo więcej razy, ponieważ każdy przedsiębiorca chcący załóżyć firme wpisuje w google” nazwa firmy ”

    Sam planuje umieścić tam swą strone, również zbieram ciekawe domeny z internetu!
    Robie darmową reklame!
    http://www.doswiadczony.pl Zapraszam: )

  8. amatordomen on Grudzień 10, 2010 21:23

    Ulisses masz w pełni rację, Arielos nawet fajna stronka, Michau zapewne wielu użytkowników na to liczy…
    Pozdrawiam.

  9. Ulisses on Grudzień 11, 2010 5:37

    Arielos – nie odbieraj tego jako czepianie sie, to tylko kolezenskie rady. Strona graficznie bardzo fajna, ale nie ustrzegles sie bledow. Pierwsze haslo, ktore sie rzuca w oczy “Otwierasz …Bzines” – taka literowka to rzecz karygodna. Dalej w tekscie “Zastanawiasz sie nad nazwa” masz blad – przede wszystkim piszemy oddzielnie. W tekscie “Twoje pierwsze kroki z nami” napisales o kliencie: “twojej” z malej litery. W innych miejscach piszesz z duzej, badz wiec konsekwentny. Z kolei pod wspomnianym juz tekstem “Otwierasz Bzines” naduzywasz duzej litery. To nie kojarzy sie profesjonalnie, raczej kojarzy sie z naszaklasa czy fotka. W spisie domen i ich wycenie, masz nie prawidlowa odmiane slowa “tysiac” przy wartosciach z 4. We wszystkich tekstach sugerujesz (poprzez pisanie w liczbie mnogiej), ze zajmuje sie tym grupa – domyslnie firma. Brak jakiejkolwiek informacji o zarejestrowaniu dzialalnosci, nie podnosi Twojej wiarygodnosci.
    reasumujac: strona wyglada nawet fajnie, ale potrzebuje sporego przeredagowania tekstu, a przede wszystkim jego edycji.
    Mam nadzieje, ze nie obrazisz sie za te uwagi, bo jak wspomnialem – robie to raczej w ramach kolezenskiej pomocy. Pozdrawiam i zycze sukcesow.

  10. Ulisses on Grudzień 11, 2010 5:41

    Heh… ja tez nie ustrzeglem sie bledu. Nie z przymiotnikami piszemy razem, wiec powinno byc “nieprawidlowa” :)

    Michau czekam z utesknieniem na to promowanie obrotu domen. Jak na razie bowiem, nic nie sklania mnie do powaznego inwestowania w domeny (a chcialbym i mam ku temu mozliwosci). Moze dzialania aftermarketu ozywia w koncu rynek. Pozyjemy – zobaczymy.

  11. Sharron Clemons on Grudzień 21, 2010 22:21

    Heh… ja tez nie ustrzeglem sie bledu. Nie z przymiotnikami piszemy razem, wiec powinno byc “nieprawidlowa” :) Michau czekam z utesknieniem na to promowanie obrotu domen. Jak na razie bowiem, nic nie sklania mnie do powaznego inwestowania w domeny (a chcialbym i mam ku temu mozliwosci). Moze dzialania aftermarketu ozywia w koncu rynek. Pozyjemy – zobaczymy.

  12. i tak powiem on Grudzień 29, 2010 2:56

    Szczerze mówiąc kiedyś jak zobaczyłem cennik wyróżnień i promocji to pomyślałem sobie, że to jakiś żart. Nie sprzedaję dużo ale potrafię policzyć ile takie wyróżnienie powinno kosztować w porównaniu z innymi stronami. Pamiętajmy, że Aftermarket ma owszem wysoką pozycję http://www.alexa.com/siteinfo/www.aftermarket.pl ale w dużej mierze poprzez przekierowania z tysięcy domen i tak naprawdę strona główna nie jest jakiś kosmos, żeby kasować 250 zł za wyróżnienie. Weryfikacja cen i obniżka do rynkowych warunków jest dobrym kierunkiem.

    Pozdrawiam